Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Examen gavs förra veckan !

Av alexander - 3 november 2013 21:41

 


Tack alla ni som följt min blogg gällande min utbildning här i Göteborg till Instrument o steriltekniker. 
Jag kommer garanterat ändra bloggen till en arbetes site i stället så smångingom . 
Jag är just nu inte aktiv inom mitt yrke o därför ser jag inte så stor mening just nu att jobba med 

bloggen. Men student o Examen gjorde vi i torsdags den 31/10 3013 på Studium i majorna. 


Kommer så småningom att börja blogga igen men just nu ligger den nere men uppdate kommer äga rum.

Önskar er alla de bästa o tack att ni stöttat min blogg så lång tid . Jag har fått många mail av er o de är 

jag tacksam för stöttning o responsen. Mvh Alex

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexander - 7 januari 2020 09:57


vad tycker ni själva om denna överskriften ?    kan man använda sterilt vatten på operations salen o lägga de smutsiga instrumenten i detta i stället som de ofta gör att lägga dem i koksalt , som ni säkert känner till så har koksalt o instrumeten...

Av alexander - 7 januari 2020 09:41

en bra film med 360 vy du kan alltså peka med musen o röra dig fritt i videons utrymme , du ser allt för att skapa en vy av sterilen  ...

Av alexander - 7 januari 2020 09:34

stegen på steril centralen karolinska universitets sjukhuset . Bra klipp o lära av lite hur de ser ut.             ...

Av alexander - 7 januari 2020 09:29

  Detta klipp är lite föråldrat , taget från nätet ,men ett framtidsyrke i tiden 2020 , behövs vi ännu mera eftersom många är ute behöver lyfta kunskapen. va stolt över ditt val - steriltekniker 2020 ! Idag har vi många i vårat avlånga land som ...

Presentation


Kolla in min presentation.

2013 några månader in på kursen och man är ute på sin första Lia som är på sina sista dagar , en konstig känsla men så meningsfull tid, praktiken är minst sagt lika viktig som teorin men går hand i hand med varandra.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Utbildning steriltekniker

Facklänkar

Välkommen till sterilhörnan

Några saker som jag tycker är viktiga avsnitt i vårt område. 
*Basal vård hygien -

* Transport av sterilt gods ,' att denna körs av utbildad personal. internt o externt.  
* lära om microbiologi och odling av bakterier. Dessa är bra så länge de "inte är på fel ställe" som ex vid ett sticksår , eller om man får vinterkräksjukan är den extremt smittsam i droppform. 

* Kroppen ph 7 , bakterier trivs o förökar sig inom o på oss, vid fuktig o varm miljö o näring , naturligtvis.  

 

Jobb inom steriltekiker

skriva i gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards